FANDOM

תפריט האתר: מונטאז' חלקי הסיפור, חלקי השחקן, חלקי העולם, אירועים, היסטוריה, עולם, כוחות ומתנות, קישורים, בעלים: איוב --- מידע נוסף על בני האדם בדף השיחה הצמוד

בני האדםעריכה

מטאפיזיקהעריכה

בני האדם (וכמובן ערפדים, אנשי זאב וכו'), כמו העולם, הם יציבים (ראה הקיים מול הנוצר בעולם).

היציבות הזו נמדדת בכך שהיא מתנגת לדחיקה מבחוץ של כוחותוכדומה. כלומר כל פעם שגורם א' פועל עם כוחות על גורם ב', הוא צריך להלחם בהתנגדות הטיבעית של אותו גורם. הן הפסיבית (אדם ישן עדיין יהיה בעל התנגדות) והן האקטיבית (אדם בעל רצון עז).

הכוחות בעולםעריכה

המגננה של בני האדם היא משתלבת אל הקיים:

  • ערפד עושה דומינט על בן אדם. הדבר דורש ראיה הדדית. אם הוא הצליח לתפוס את מבטו של האדם, הוא יכול להגיד לו מלה שהוא מעוניין שהאדם יעשה. אולם אז נכנסות המגננות
  • קוסם מעוניין להדליק בן אדם באש. הוא מבעיר משתמש בכח רצונו על העולם שיבער - על פי חוקי הקוסמים הרגילים, כיוון שהוא חלק מהעולם.
  • קוסם רוצה שבן אדם יבער. הוא גם צריך בכח רצונו להגבר על העולם, אולם בגלל שמדובר גם בבן אדם, הוא יצטרך גם להתגבר על המגננות הספציפיות של אותו אדם (חזק או חלש כתלות באדם).
  • רוח (מתה של בני אדם) רוצה להשתלט על בן אדם - בהנחה שיש לה את הכוח הנדרש (על פי הספר) היא תצטרך להתמודד עם המגננה הטבעית של האדם.
  • רוח (של ווירם) רוצה להשתלט על בן אדם - בשביל זה היא קודם חייבת לעבור את היציבות של העולם ואז את היציבות של הבן אדם.
    • רוח ווירם בים המלח תאלץ להאבק משמעותית פחות ביציבות של העולם הנמוכה יחסית. עדיין המגננות של האדם ישארו כפי שהם.

בני האדם, על כדור הארץ, הם בעלי התנגדות גבוהה מטבעם. עדיין מול יצורים על-טיבעיים כגון ערפדים/אנשי זאב/קוסמים לרוב ההתנגדות תהיה מינורית. אולם כ 10 עד 15 אחוז מכלל בני האדם הם בעלי יכולת התנגדות גבוה מספיק להתנגד ליכולות על טיבעיות באופן תדיר.

עולם המשחק (זרם החשכה)עריכה

רוב האנשים בעמדות כח הגיעו לשם לאחר מאבקים רבים, והתנגדותם הטיבעית גבוה מספיק כדי שיהיה קשה לפעול עליהם, בוודאי לאורך זמן.

כוחותעריכה

להלן דוגמאות לסוגי כוחות (ברמות כוח שונות, חלקן אקספרימנטליות):

  • התנגדות להפעלת כוחות מנטליים
    • לזכור את הדבר
    • שהדבר יפעל חלקית
    • שהדבר לא יפעל
    • פעולת ג'ודו מנטלית והפלת המתקיף! Evil Human From Outer Space!
  • התנגדות לשינויים פיזיים על העצמי
    • שמירה על מודעות העצמי גם בעת שינויים (להיות כמו בחלום, אבל להיות בתוך הארוע)
    • שמירה על שליטה עצמית, גם בעת שינויים (ערפד נשך בן אדם ואפילו נתן לו לשתות מדמו, כח זה יעזור לו להתנגד)
    • לחבק את השינוי - ערפד נתן לי מעט מדמו, אני אמצוץ את זה עד השלוק האחרון כאילו היה מנורת שמן ובמקום ליום אחד זה יספיק לשמונה!
  • התנגדות לשינויים פיזיים על סביבתי - כי לעיתים ההגנה הטובה ביותר, היא יותר הגנה לכולם!
    • הגנה מכלי נשק רגילים
    • הגנה מכל כלי נשק
    • הסביבה תצא לעזרתי בהגנה - קצת דומה לקרבות של המאסטר-קונג-פו-בשיטת-השתוי - ערפד רודף אחריך, ובדיוק כאשר הוא הולך להניח את טלפיו עליך, רגלו מחליקה על בקבוק בירה, ואתה חומק לתוך אור היום העליז!
  • הדבר שאינו טיבעי
    • זיהוי שיש משהו שאינו חלק מהעולם בסביבה
    • זיהוי מי הוא הגורם, וסוגו ברמת חיים-מוות וכדומה
    • זיהוי הסוג המסוים של העל טיבעי (שתיית דם של ערפד, קסם ציור של קוסם)
    • החלשת הדבר שאינו טיבעי
  • השגת מטרה
    • לאתר גורם - ככל שאתה יודע יותר על הגורם הדבר קל יותר לאתר היכן הוא. רמזים יתגלו מהעולם. עובד משמעותית טוב יותר על יצורים על טיבעיים.
    • הגן על אזור - כל יכולת הגנה אישית, אפשר לשים אותה על מישהו או אזור
    • השגת העל טיבעי הנכון - תוך ריכוז מחשבתי על איזה סוג פעולה היית רוצה באזור, אתה מפתה/מושך/מביא מישהו/משהו עם כח זה לאזור.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית