FANDOM

ירון תדהר, הבלש המפזמק, הוא בלש פרטי שהפך לדמות מפתח בלגיון. הוא שר, לפעמים רוקד, לפעמים רוצה להתאבד, אבל רוב הזמן הוא פשוט פותר תעלומות. מזל שיש לו הרבה עבודה.

ילדותעריכה

ירון נולד וגדל ברמת הגולן, בין חזירי־הבר, עם אבא מוזיקאי לא־יוצלח ואמא שעזבה מוקדם בתאונת רכיבה מסתורית שכללה צנצנת גלולות, בקבוק של וודקה ומכתב שנגנז בטרם הגיע ליעדו, אבל לא סוס.

עד גיל 17 כמעט ואין לו זכר במערכת. תעודת לידה, תעודות בי"ס ממוצעות ומטה מכיתה ג' עד י' ואזכור חפוז לאשפוז בשל חום גבוה בגיל 11. זהו. בגיל 17 הוא נסע לקרית שמונה לאיזה פסיכוטכני לקראת הגיוס, וכעבור שבוע עצר מול הבית ג'יפ עם חתיכה בלונדינית בדרגת רב־סרן ובחור קשוח בדרגת אזרח שדיבר עם אבא שלו במשך חצי שעה במטבח ואז אמר לו לעלות על הג'יפ.

שירות צבאיעריכה

מאותו רגע ועד לזיהוי גופת אביב לפני הלוויה, שלוש שנים מאוחר יותר, הם כמעט ולא נפגשו. כמעט שנה של קד"צ במכון ברחובות, חיול סמלי ומזורז בתל־השומר, קורס של תשעה חודשים במחוז לינקולן, מונטאנה, עם אנשי אן־אס־איי ואינדיאנים משבט הנבאחו, ואז שנה וקצת של שרות אינטנסיבי על ציר ירושלים־יפו־גוואטאמאלה – בקושי היה לו זמן לנשום. אבל כשהוא הלך מהקבר משהו בתוכו נשבר והשתחרר, וכשראש הענף סירב לבקשתו המנומקת היטב להשתחרר על סעיף נפשי הוא חירבן לו על השולחן וריתק אותו באחיזת ג'ו־ג'וטסו לתוך החבילה המהבילה עד שראש הענף ראה את האור.

(מבחינה טכנית ראש הענף רק אמר שהוא מסכים ואחרי שתדהר עזב את המקום הוא שיסה בו את המשטרה הצבאית שהכניסה אותו למחבוש בו הוא בילה כמה ימים שקטים אך רצופי פגישות קב"ן עד שוועדת החרום הרפואית המיוחדת המליצה לשחרר אותו באופן מיידי ולהעמיד את ראש הענף שלו מול כיתת יורים, אבל האפקט היה אותו אפקט).

הסקטור הפרטיעריכה

מאותו רגע ירון סירב בתקיפות לכל נסיונות הגיוס של גורמים ממלכתיים כפרטיים. הוא התמסר לשירה ונגינה במפוחית, ובמקום לקבל את אחת מהצעות העבודה המפתות שהונחו מולו הוא השקיע את כספי הירושה הדלילים בהפיכת החווה המשפחתית לפאב אזורי מצליח שהכניס אותו בזריזות לחובות עצומים.

הדוחק הכלכלי, יחד עם כל הלקוחות ששפכו מולו את צרותיהם מתוך דליים של אלכוהול, דחפו אותו לחשוב על דרך חדשה להשתמש בכישורים המיוחדים שלו – הסקטור הפרטי – מקום שבו הכישורים שלו גם כיסו לו את החובות וגם הצליחו לשמור אותו בחיים ובין הטיפות במשך כמה שנים מופלאות ומוזרות.

בסופו־של־דבר, כמובן, אלה היו אותם כישורים עצמם שהובילו אותו למקום שבו הוא לא אמור היה להיות, לדברים שאותם הוא לא אמור היה לראות. ולילה אחד, בסמטה קטנה ליד כיכר דיזנגוף, הדברים הסתכלו עליו בחזרה.

הגיוס האפלעריכה

הוא זוכר את זה כאילו זה קורה עכשיו.

"ספר לי מה אתה עושה כאן", פוקדות עליו העיניים בציווי שאין עליו עוררין. "מש.. משקיף על הפגישה שלכם..", עונה תדהר, נדהם מפיו שבוגד בו. "למה? מי שלח אותך?", דורשות העיניים. "אף־אחד לא שלח אותי, חקרתי משהו בשביל משקיעים מאפריקה ונתקלתי שוב בפעילות ערפדית, אז הסתקרנתי". מבטו של תדהר משתוקק לעזוב לרגע את העיניים ולסקור את בטנו, את הכאב החורך ואת כל הדם והקרביים שפעם היו חלק ממנו ועכשיו עוזבים אותו לבלי שוב, נקווים לשלולית לא סימפטית לרגליו.

"שוב? נתקלת בנו בעבר? מה גילית?", סוג של עצבנות נחשית מתגנב לעיניים הנוראות. "בטח שוב. עם המסקרייד שלכם אפשר לנגב את התחת, אבל רק אם לא אכפת לך ללכלך את הידיים. אתה עובד בשביל הנסיך של תל־אביב. ואתם מעבירים בקבוקים של..." פיו נחסם בכח אדיר שמגיע מיד עדינה, לבנה, כמעט נשית, שעדיין נושאת על ציפורניה המחודדות מזכרות אדומות מהקרום הדק שהפריד פעם בין פנימיותו של תדהר לעולם החיצון.

"די", פוקדות העיניים, והפעם הוא שומע איך הפה מצטרף אליהן בקול מלא מיאוס. היד נושרת לאיטה, מורחת על פרצופו שובל של דם שאפשר להריח גם מבפנים וגם מבחוץ. כשהמבט נסוג הוא מצליח להחזיר לעצמו את השליטה על פיו, לשאוף אוויר מלוא ריאותיו המבעבעות בדם ולירוק החוצה בקול מלא משטמה "שחטת את התרנגולת, אבל לא תעצור את הגלגל. לא בעידן האינטרנט. תוך שלושה ימים העסקים האפלים שלך יהפכו לשיחת הלול. אתה מחוסל, פרימוג'ן דרורי".

ריסיו של הערפד רועדים לרגע כשבן־התמותה מזכיר את שמו. הוא מפנה מבטו באלכסון מטה ונאנח. "כמה מלודראמאטי הכל בטח נראה כשאתה חי רק כמה עשורים, ירון תדהר. אבל אתה לא תפגוש את סופך הלילה. אתה תחייה כדי לגלות בתדהמה שמעולם לא היית איום אמיתי. אתה תעבוד בשבילנו, וכשיימאס לנו אני אבוא לגמור את העבודה, וככה יהיה לך למה לצפות". "אתה יכול לשכוח מזה!", מסנן ירון מבין שיניים חשוקות, "לא תהפוך אותי לאחד מכם, עלוקה! ולא אכפת לי איזה מתנות עומדות לרשותך".

הערפד משמיע צליל מוזר, כמו אבק שצוחק מבדיחה שסיפר לו המוות. "לא, מר תדהר. אין בך את מה שדרוש כדי להיות טרמר. אולי בניו של מלקאב היו מתעניינים בך, אבל אף־אחד לא סיפר להם. לא, אתה הולך לעבור משהו הרבה יותר נסיוני והרבה, הרבה פחות נעים. משהו שעשינו עם קצת עזרה מהחברים מהטכניון. אני לא יודע אם זה יינחם אותך, מר תדהר, אבל אני עומד להגשים לך משאלה. החיים שלך עומדים להפוך להיות הרבה יותר מעניינים".

העבודהעריכה

רוב הקריירה של תדהר תשעמם את מי שבקיא בנבכי הקנוניות של עולם האפלולית, אבל מבחינתו זו היתה חוויה מאד מיוחדת. פוקחת עיניים, אפילו. הוא למד איך העולם עובד, והוא למד איך לנצל את הידע הזה לטובת המעסיק החדש שלו. והוא אפילו למד איך לקדם את האינטרסים שלו, פה ושם. אבל דבר אחד הוא עדיין לא מבין.

הוא יודע שהחברים מהטכניון הרכיבו אותו מחדש. טוב יותר, חזק יותר, מהיר יותר. הם העשירו את נפשו בממשקי קוסם־מכונה ואת דמו במטריצות צל. לא בדיוק המסלול הסטאנדארטי, אבל הכל מתיישר עם האינטרסים של המעסיק. עם משימות הלגיון שעומדות בפניו.

החלק שמטריד אותו קרה אחרי כל זה, במעבדה פרטית. כחלק נסיוני מפרוייקט מיכון רומ"ח שנסגר בחופזה זמן קצר מאוחר יותר, נשתלה בראשו חומרה ביולוגית שחורה שהסתברה כישות תבונית מלאה בעלת אינטרסים ויכולות משל עצמה. הוא קורה לה "יונה".

ולמרות שיונה עוזר לו לעתים קרובות, אין לו שום אשליות. יונה לא עובד בשבילו. והוא לא עובד בשביל הלגיון או בשביל המעסיק. הוא עובד בשביל מישהו אחר. ובתדהר מנקר חשד עמוק שמי שזה לא יהיה, הוא לא רק הבוס של יונה. הוא גם הבוס האמיתי של תדהר.

תקציר תכונות (בן תמותה)עריכה

  • תמותה – 1. תדהר לא מרשים מבחינה גופנית. יש לו חושים חדים, תפיסה מהירה ושכל חריף. זה הכל.
  • הלגיון – 2. תדהר סוכן פעיל ואינטליגנטי באחד הגופים החשובים והחמים בארץ. זה נותן לו קשרים, אמצעי חקירה, ובמקרים מסוימים גם גיבוי טקטי.
  • יונה - 2. האינטליגנציה המלאכותית, הביוטכנולוגית, חסרת הרסן והסודית להפליא שלעולם לא עוזרת לו בכלום. יונה רץ על החומרה הביולוגית שמנהלת את ממשקי הקוסם־מכונה ואת כל שאר הטכנולוגיה הנקרופאנקית ששזורה בתדהר. מבחינה סיפורית, ולא כי אני מנצ'קין, יונה אמור לתת לתדהר גישה למידע וליכולות שאנשי לגיון רגילים יכולים רק לפנטז עליה.
  • ינוקא – 4. חומחי שאיש במשחק לא מודע לקיומו (ואם מישהו מתכוון להזכיר או להתייחס אליו, יש לדבר עם שמופ קודם), למרות שלא יהיו טעויות, לתדהר (ויונה) יש חשדות! לינוקא יש כוחות רבים על גופו של תדהר, והוא יקבל את מירב הנקודות של תדהר (שעד כה השתמש בהן בקמצנות). הדבר יאפשר לשחקן של תדהר הנאה אין קץ כשינוקא מטייל לדמות שלו בגוף. אילו כחות זה יעניק לה? נגלה יחד בעתיד. בהווה זה שווה אולי נקודה. אבל זה משהו שהוא חלק מהגידול הטבעי של הדמות בסיפור וזה יצמח ויחזק אותה.

תפריט האתר: מונטאז' חלקי הסיפור, חלקי השחקן, חלקי העולם, אירועים, היסטוריה, עולם, כוחות ומתנות, קישורים

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית