FANDOM

תפריט האתר: מונטאז' חלקי הסיפור, חלקי השחקן, חלקי העולם, אירועים, היסטוריה, עולם, כוחות ומתנות, קישורים

עמוד קודם: הסמלים על הגוויה של הגברת עם הנעל הבודדת

עופר

בזמן שכולם עסוקים בלריב, בני מביט מסביב. לא ברור לו מה עושה פה. לכאורה הוא פשוט עקב אחרי ראמנוס, אבל בפועל הוא הבין שכולם הגיעו לכאן ולא ברור להם למה. הוא התחיל להסתכל בזירה. אין לו הרבה הכשרה בחקירה, אבל זירות רצח הוא מכיר. הוא מביט מסביב מנסה לראות מה קורה כשמתפתח עימות בין קליין לאורנה ותדהר. הוא נשמר בצד, דרוך ומוכן לכל דבר שיקרה, גם לשמוע שישנם צלפים עם כוונות על כל מי שזז פה. לאחר שהכל נרגע (באמת נרגע מאוד מהר, נראה לי שקליין לא באמת וויתר על הקרב הזה), הוא חוזר להביט סביב ולראות מה קורה פה, ולמה לעזאזל הוא הגיע לכאן.

גולה

אורנה מביטה אחרי מארק קליין הצועד משם. ברור לה שהוא הולך לעשות בעיות, אבל היא תתמוד איתן אחת אחת. כרגע היא מחזירה את המבט שלה אל תדהר, ומשם לאבן שנשארה מוטלת על הקרקע לצד הגופה בשקית ראיות לא סגורה כחוק.

פאזיל נדחף

תדהר פונה אל אורנה. "פשוט ניתן לו ללכת? אני לא בטוח שזה באינטרס הכי טוב של מישהו פה. או שם. או איפשהו". אבל משהו בתוכו אומר לו שזה בסדר. שהכל מתקדם לפי איזו תוכנית. שמה שזה לא יהיה שמארק נושא איתו עכשיו, זה בדרך לכתובת מאד מוגדרת מראש. אולי זו סתם פאראנויה.

גולה

"בוא", מתעלמת אורנה משאלתו וצועדת לכיוון האבן. "מר עוז," היא קוראת לעבר איש הזאב העצום "אתה מוכן בבקשה להעיף בזה מבט?"

בזווית העין היא רואה את בני יוצא מן הבית. היא זוכרת שהוא הגיע עם מישהו, רק לא לגמרי בטוחה עם מי. מוכנית היא מרימה את ידה וקוראת מפרק גב ידה. הדברים חוזרים אליה. היא מתיחסת אל בני כאל גורם אופורטוניסטי. זה היה משהו שהוא אמר, ההתיחסות שלו אל עצמו כמלווה נציג הרוחות. ראמנוס לא ידע שזה מי שהוא. הוא היה מופתע כשהיא אמרה לו. עכשיו הוא מסתובב לה בזירה ואין לה מושג מה הוא בעצם רוצה.

איוב

בני עדיין עומד בכניסה, בין הבית לחצר. עד עכשיו הוא היה שם בפנים, ועתה הוא מסתכל על כל הבלאגן שקורה בחוץ. בקצה העיין הוא רואה תנועה. מצפה לראמנוס, בני מסתובב להסתכל אל תוך הבית, והוא יכול לראות עלמה בת כ־25 שנים מרחפת בפינה, מעל הקרקע. היא כולה אפורה, מכף רגל ועד ראש. בברור רוח רפאים.

האפרוריות מקשה מאד על זהוי פרטים באופן כללי, ובפרט תווי פנים. אפילו לחושי הערפד המחודדים של בני. אבל את התנועות שלה קל לראות. היא מנפנפת בידה לבני, קוראת לו אליה.

בערך באותו הזמן הטלפון של אורנה משמיע ביפ חינני שהיא מזהה כהודעה ממדור איקס במקביל צילו העצום של דני נופל עליה. "כן?" אומר דני. אורנה בודקת בקצרה במה מדובר ואת דחיפותו.

'אדום - אניטה ברון, מעקב'. ההודעה הזו מציינת שממש ברגע זה יורדים לטלפונה אוסף קבצים מהמצלמות בסביבה, הנמצאות בסביבה. בין מדינת ישראל לבין עיריית תל אביב, יש למדור איקס גישה למרות מצלמות הפזורות באזור. המחשב שלח לה את אוסף הסרטים בה הפרצוף של אניטה ברון מופיע בשעות האחרונות. האדום בתחילת ההודעה אומר שיתכן וחלק מהצילומים הושפעו ממקורות מיסטיים קיים סיכון בהסתכלות בהם. זה ידרוש כמה דקות בלי הפרעה אורנה מבינה ושמה לעצמה הערה מנטלית, מתפנה לדני.

אומנם כל ההתעסקות בטלפון הייתה קצרה אבל דני... ריחני. בשניות הספורות האלו אפה זיהה את הריח. 'הריח שלו אכן דומה לזה של כלב', אורנה ציינה לעצמה, 'כלב מזיע', היא ציינה בדיוק יתר ועקימת אף קלה. דני, קלט את זה, היא מבינה, כי הוא שוב נתן את ניעור השומנים הזה, כאילו היה כלב המנער מיים מגבו. 'אולי זה הצורה בה הוא מביע שמחה', תהתה אורנה לעצמה, ותייקה את המחשבה לבדיקה מאוחרת.

"מה אתה יודע על זה", אורנה הצביעה שוב, בסבלנות, על האבן.

"הרבה," מציין דני ביובש קל, "היא שלי". עיניו מצטמצמות עוד יותר, זיעה פורצת וזולגת מטה מקלפי בטנו, הריח שלו חודר לאורנה. נוגע בה בעוצמה חייתית. אורנה מבינה שגם אם הוא אינו משתמש בכח ישירות, הרי הוא משתמש בנוכחות שלו ככלי לא פחות. היא מתרחקת כמטר, נועצת בו מבט, משתלטת על גופה. נועצת בו מבט וממתינה.

"יד רוחצת יד," אומר דני, "אני רוצה לדעת משהו על מישהו". הוא עומד מולה. מעלה אדים גבריים-כלביים בליל נובמבר הקריר.

גולה

"אני מקשיבה". אומרת אורנה. היא לא בטוחה אם היא תוכל או תרצה לתת לו תשובה. אבל לגלות מי מעניין את האיש הזה נראה הוא מידע רלוונטי בפני עצמו.

איוב

"זה לא יכול להיות כאן", אומר דני, "העלוקות מקשיבות לכל מלה". הוא מסתכל מסביב, מסתכל על אורנה. הוא מתנשא כחצי מטר מעל אורנה, והוא נאלץ לרדת על ברכיו, כך שעיניו ימצאו בערך בגובה עיניה של אורנה. "אני מוכן לסמוך עליך. אני אספר לך מה שאני יודע על האבן. ואת, הדבר הראשון אחרי שנסיים כאן, תעזרי לי". הראש העצום נמצא סנטימטרים ספורים מראשה של אורנה. שני ניבים גדולים צומחים מהלסת התחתונה, מסיט את כל הסנטר קדימה, והוא תוקע בה מבט מעיניים קטנות שנמצאות עמוק עמוק בתוך שומני (ושרירי) הראש שלו.

גולה

הריח כמעט בלתי נסבל, אבל אורנה מבליגה. הנטיב הטבעית שלה היא להתנגד, אחרי הפעולה דבר ראשון עליה לכתוב דוח מפורט, בשעה שהמידע עוד טרי בראשה. יתכן שתהינה חקירות המשך, בתקווה קליין יושם בהסגר ואפשר יהיה לבחון אותו באופן יסודי. היא לא משתוקקת לצאת להרפתקאות מסתוריות עם איש הזאב העצום, לא הלילה בכל אופן. היא רוצה לסגור קצוות, לא לפתוח כיוונים חדשים ולא צפויים בחקירה.

"את חייבת להתגמש אורנה," אמר לה קורן כשאושר המינוי שלה כנציגת אגף איקס מטעם ההסכם. "את אשת שטח יוצאת מן הכלל, אבל את נכנסת לתפקיד שדורש מידה יכולת תמרון." הוא רואה את גבותיה מתכווצות במורת רוח, היא לא אוהבת שמבקשים ממנה לגלות גמישות, המשמעות לרוב היא שהיא תצטרך לחבל בחקירה על מנת לקדם אינטרסים אחרים. "אני יודע שאת אדם בעל יושרה פנימית," הוא עוצר ומביט בה "רוב האנשים לא מחבבים את הכנות שלך או נוקשות שלך, אבל אני מכבד אותם. יחד עם זאת לפעמים אנחנו נאלצים לוותר על ניצחון בקרב בכדי לזכות במלחמה." אורנה סולדת ממטפורות, הן כל כך לא חד משמעיות.

עכשיו היא תוהה בינה לבין עצמה מה כאן הקרב ומה המלחמה. האם גילוי המידע על האבן הוא הקרב והחקירה היא המלחמה, או שמא החקירה היא הקרב וממאזן הכוחות הוא המלחמה? היא לא אוהבת שאלות כאלו. היא רוצה לסיים את החקירה באורח שישביע את רצונה וגם לעבוד עם דני. היא מקבלת החלטה.

"אני מודה לך על האמון מר עוז, אבל אני לא רוצה לשלם על כל פיסת ידע שאתה חולק בהתחיבויות לעתיד. אם נוכל להגיע לשיתוף פעולה במהלך החקירה, אני מתחייבת להמשיך בו גם אחרי שנסגור כאן."

איוב

דני מהנהן לאורנה. הוא מרחרח אותה קלות, אז תופס את עצמו ומתרחק ממנה. "אני מבין", הוא אומר, "צעד אחר צעד".

"האבן נגנבה מרשותי לפני מספר שעות. הייתי בדרום כשזה קרה. נראה לי שהס...", הוא תופס את עצמו, עוצר ומתחיל מחדש, "כשנסיים כאן, אני הולך לצוד את מי שהאבן הייתה אצלו. אם תרצי, את מוזמנת להצטרף". הוא מעיף מבט הצידה, "עד אז כדאי שתמנעו מלגעת באבן," הוא מציין כשהוא מצביע על רס"מ מוסקוביץ אשר הולך בצעד נמרץ, עם בקבוק בירה ביד ימין, ושאריות סופגניה (בציפוי שוקולד לבן) סביב פיו לכיוון האבן.

הרס"מ גורם לשערות גופה של אורנה להזדקף, רעד קל עובר לאורך גבה, עד שהוא עוצר בצוואר בקו השער ושם הוא נשאר לגרד. סימן לנוכחות קלה עד מתונה של העל טיבעי. היות והרס"מ חי בברור, אז כנראה מדובר על רוח חיה או מתה מאיזה שהוא סוג, היא מציינת לעצמה.

גולה

אורנה נדה בהסכמה למשמע דבריו של דני ונעה לחסום את הרס"מ מלהגיע אל האבן.

"משהו מגיע איתו." היא אומרת לזוג הגברים מאחורי כתפה, "נעל בבקשה את שקית הראיות מר תדהר".

אורנה נושמת נשימה עמוקה, ואז עוד אחת ועוד אחת, היא חשה את היציבות שלה כמשקולת, רגליה נטועות באדמה. עיניה עוקבות אחרי השוטר השמנמן שנע בלהיטות לא אופיינית.

"כן רס"מ מוסקוביץ'?" היא שואלת כשהוא מתקרב. היא דרוכה, ההגנות שלה מורמות.

איוב

"אורנה!", רס"מ מוסקוביץ נשמע שמח שהוא פגש אותה, "אני מחפש אותך כבר המון זמן!", הוא מציין כאשר עדיין אפשר לראות את הרטוב של הרוק של השינה על השפה התחתונה שלו. "אבד כאן ילד, ואני לא מוצא אותו..." בדאגה, הוא שם את הבירה מאחוריו כך שאורנה לא תראה שהיא כמעט גמורה, מסתובב על צירו הוא נראה מחפש אחר הילד. אורנה יודעת שסוג כזה של מידע טיפוסי לרס"מ, היות והוא מסתובב וידוע בכל אזור החוף של תל אביב מזה שנים רבות. סביר שאם אבד ילד ההורים יפנו אליו בתור הדמות המוכרת. בו בזמן, יש בו מהעל טיבעי...

אורנה מנסה לחוש את הרס"מ, היא יכולה כמעט ולראות את אדי העל טיבעי עולים מהרס"מ. הם מרוכזים סביב צווארו וכתף שמאל. על הכתף האדים יוצרים מתאר של ראש עם זנב ארוך, מעין ראשן ענק. סביב הצוואר, אפשר להרגיש אזור רגיש ועדין, כמו פרוות שפן, דבר שמרמז הן על אזור הפעולה, והן שהפעלת הכח המנטלי הייתה חלשה יחסית. אורנה מתרכזת יותר בראשן, מנסה לחוש בזהירות טעם של כוונה מצד הגורם העל טבעי המלווה אותו. אלימות? סקרנות? אורנה לא בטוחה. אין תחושה ברורה של אלימות ממנו, אז כנראה זה לא. אבל סקרנות? אולי.

איוב

יונה מתעורר שוב לחיים כאשר הודעה דחופה שמגיעה מהרמות הגבוהות ביותר של הארגון ומעבר לו, מכריחה אותו להקפיץ את ההודעה באמצע שדה הראיה של תדהר. לשון ההודעה:

"************ PENTEX PENTEX PENTEX *************

"************ URGENT URGENT URGENT *************

"************ CODE RED OH FIVE *************

Total Eclipse Occurred In Australia.

Gauntlet In The Area Disappeared For At Least 20 Seconds.

Penetration Levels Exceeded Measurements.

Search For Results Initiated.

Support Is Mandatory For All PENTEX Employees.

Pass Information To Jon, Dark Eye, Dipsey, Immediately.

Non-Compliance Will Meet With Extreme Measures

בצד של שדה הראיה, בצורה מנומסת יותר, יונה מוסיף סימן לכך שיש גם הודעה מהבוס שלו. כאשר תדהר מתרכז בטקסט, מופיע לו בפינה העליונה הימנית הטקסט הבא:

מאת: שלכת קרני אור

נושא: פנטקס שמו לב אליך...

גוף: עלית בחיפושים שלהם כרלוונטי. למה? שלח עדכון מהשטח.

ברור לתדהר ששלכת לא קראה את ההודעה מפנטקס, אשר נמצאת ברמת סודיות הגבוה ביותר שהוא פגש עד עכשיו, אדום חמש. אולם מספקת ההתעניינות של פנטקס בפעולות הלגיון בארץ, כדי לעורר פחד בכל הרמות. אם אלו יתערבו כאן, לא בטוח שישארו ראשים להתגלגל בסיום.

גולה

אורנה מביטה ברס"מ ובראשן על כתפו. 'נחש לבן על כתף שמאל', היא מציינת לעצמה 'חיבור ריגשי, אינטואיטיבי. קשור לילדים, לנשים לאומנות...' ומשם המחשבה שלה מדלגת להבנה שהבליחה מוקדם יותר 'החקירה הזאת מתרחבת במקום להתכנס.' יש לה טעם מתכתי בפה, ותחושה מדאיגה שהם מגרדים את קצה הקרחון.

"אני מבינה," היא אומרת בקול רך שנובע משנות אימונים יותר מאשר אינטואיציה אמפטית, "טוב שמצאת אותי. איך קוראים לילד?" השאלה עשויה לגרום לרס"מ להתעשת, הנחש לא נראה חזק במיוחד, מצד שני גם מוסקוביץ' לא. אולי היא תצליח לקבל תשובה. אולי התשובה תהיה רלוונטית. אבל רלוונטית לאיזה מהקצוות היא לא משוכנעת. אין סוף למוץ שבו היא מפשפשת אחר הבר.

איוב

"זה שלא מת" עונה הרס"מ, "זה השם שלו. והוא אמור להיות ממש ממש כאן," הרס"מ מפנה את ראשו לכל הצדדים בחיפוש אחר מישהו שהוא לא רואה. לפתע הוא רואה את האבן, ונע לקראתה בצעד מהיר.

פאזיל

"היי, חמצוץ, אל תשגה לי פה", מבהיר תדהר בחופזה כשהוא נכנס למסלול יירוט. "הראיה נמצאת בשקית גהות, אתה ממש לא רוצה להכנס למגע איתה לפני שסוכן מוסמך נוצר את הרונות".

גולה

"אל תגע בראיות" היא מצליפה בטון המדוייק של אומה. זה כלי נהדר. לרוב האנשים הוא גורם לקפוא בתחושת אימה. לא נראה לה שהרס"מ קולט בכלל משהו ממה שתדהר אומר, אבל עדיף להעביר אותו לפסים בטוחים ומוכרים של ראיות על פני רונות ושקיות גהות.

ועדיין המבט שלה קבוע בנחש. מהמפגש בין הנחש והאבן יש לה הזדמנות ללמוד משהו. האבן חזקה יותר, על הנחש היא מסתכלת.

איוב

אורנה מתמקדת יותר ויותר בנחש או בראשן - ראשן היות ויש לדבר ראש גדול, אנושי למדי ואז כמו לראשן, צוואר/גוף/זנב אחד ארוך, עם שתי ידיים קטנות שאיתם הוא שוחה באוויר. הפרצוף של אותו ראשן נראה כראש של ילד, עם שער ג'ינג'י שיורד עד למרכז מצחו, זוג עניים חומות ועצבניות מתחת למצח זעוף ופה קטן וכעוס. עכשיו שהיא רואה אותו בברור היא מזהה אותו בתור הספיריט החיה שהוא. אורנה יודעת שנדיר לפגוש רוחות חיות מסתובבות חופשי שלא ליד אנשי זאב, ומבטה חוזר לדני, אשר עוקב אחר אותו ראשן עם חיוך? או שמע זו עווית של אי מרוצות בפיו?

הרס"מ מפנה את מבטו ימינה, והראשן שוחה שמאלה. הרס"מ מסתובב במהירות מנסה לראות אותו מצד שמאל, וזה שוחה בקלילות ימינה, מחליק לאורך בטנו השמנה, עוזב אותו, שוחה לכיוון האבן ואביתר.

הרס"מ נראה מבולבל קלות, אז הוא קולט את אוחיון מגיע. הוא מתקרב אליו, ממתין שהשיחה תאפשר לו לדבר איתו.

הסצינה הזו עדיין נכתבת, אבל היא מתרחשת בעבר וכנראה שלא יקרה בה שום דבר דרמטי. אחרי שהיא נגמרת מגיע הקסם סביב הגברת עם הנעל הבודדת.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית