FANDOM

תפריט האתר: מונטאז' חלקי הסיפור, חלקי השחקן, חלקי העולם, אירועים, היסטוריה, עולם, כוחות ומתנות, קישורים, בעלים: אין

מטאפיזיקה ועולם הקוסמים עריכה

לכל אחד יש את היכולת, ברמה מסוימת, לעצב את המציאות. יכולת זו, שהיא סוג של אלטר אגו נקראת אווטר, היא רדומה אצל רוב האנשים, אשר בפי הקוסמים נקראים ה"ישנים" (sleepers), ואילו הקוסמים הם "הערים" (Awakened).

בגלל ההתעוררות קוסמים מסוגלים לחולל שינויים במציאות וזאת באמצעות כוח הרצון, אמונות, וטכניקות מגיות ספציפיות.

האמונות והטכניקות של הקוסמים הינן שונות ורחבות והיכולת לשנות את המציאות יכולה להתקיים רק בהקשר של מערכת עקבית של אמונה וטכניקה, הנקראות פרדיגמה.

הפרדיגמה מסדרת את ההבנה של הקוסם ביחס למציאות. הפרדיגמה גם מספק לקוסם את הבנה והיכולת לשנות את המציאות, באמצעות טכניקות קסומות ספציפיות.

לדוגמה, הפרדיגמה אלכימי יכולה לתאר את שריפת של עצים כ: "שחרור יסוד האש מתוך העץ" ואילו הפרדיגמה של המדע המודרני היתה מתארת אותה תופעה בצורה הבאה: "בעירה של עץ נובעת כתוצאה מתגובה כימית מורכבת בין אנרגיה לחמצן".

בראיית הקוסמים המציאות היומיומית נשלטת על ידי חוקים של שכל ישר אשר נגזרים מהאמונות הקולקטיביות של הישנים. זה נקרא הקונצנזוס.

רוב הפרדיגמות של הקוסמים שונות באופן מהותי מהקונצנזוס. כאשר קוסם מבצע מעשה הקסם שאינו מפר את הקונצנזוס זה נקרא קסם מקרי.

קסם שחורג הקונצנזוס בפראות נקרא קסם וולגרי.

כאשר הקסם מבוצע בצורה וולגרית באופן קיצוני ולעיני יישנים, הקסם יכול לגרום לפרדוקס, תופעה שבה מציאות מנסה לפתור סתירות בין הקונצנזוס ופעולותיו של הקוסם.

הפרדוקס יכול לגרום לתופעות בלתי צפויות אשר הן כמעת תמיד רעות לקוסם. ההשלכות השכיחות ביותר של פרדוקס כוללות נזק פיזי ישירות לגופו של הקוסם, כך למשל העין שלו יכולה לשנות צבע, יכול לגרום לו להיות אילם וכד'.

במקרים קיצוני יותר פרדוקס יכול לגרום לטירוף שעלול לדלוף למציאות, לזימון של רוחות פרדוקס, או לכליאה של הקוסם בממלכת הפרדוקס, ממד אחר שממנו יהיה קשה לברוח.

ממלכת פרדוקס, ממד כיס שממנו עלול להיות קשה לברוח.

המסגרת הבסיסית של המציאות ביחס לקוסם נקראת גובלן (Tapestry). הגובלן מחולק באופן טבעי למקטעים שונים, לרבות בתחום הפיזי ורמות שונות של עולם הרוח, או האומברה (Umbra). ברמה הבסיסית ביותר, הגובלן מורכב מתמצית המהות של קסם (Quintessence).

תמצית זו יכולה להיות בעלת מאפיינים ייחודיים, הנקראים תהודה (resonance), אשר מפורקים לשלוש קטגוריות: דינמי (dynamic), סטטי (static), ומטשטש (entropic).

תמצית יכולה להיות מאפיינים ייחודיים, הנקראים תהודה, אשר מפורק לשלוש קטגוריות: דינמי, סטטי, ומטשטש.

ההיסטוריה של עולם הקוסמים עריכה

התקופה המוקדמתעריכה

הקוסמים היו קיימים מאז ומעולם, אגדות מספרות כי הקוסמים הראשונים "הטהורים" (Pure Ones) היו רסיסים של אחד המקורי "האלוהי".

עד סוף ימי הביניים, הקוסמים היו מפוצלים ומפורדים, בסוף ימי הבניים החלו שתי קבוצות חזקות של קוסמים להתגבש (המכשפים הקלאסיים):

  • מסדר הרמס (the Order of Hermes)
  • הקולות המשיחיים (the Messianic Voices)

שני ארגונים אלו השיגו השפעה רבה על החברה אירופית באותה תקופה. עם זאת, רדיפת הידע הנסתר על ידי ארגונים אלו, גרמה להם לא פעם לקונפליקטים קשים עם האנושות.

מסדר התבונה ( The Order of Reason)עריכה

קוסמים שהאמינו בתאוריות מדעיות - התאגדו תחת מסדר התבונה, והצהירו שמטרתם היא ליצור עולם בטוח כאשר בני האדם הם השליטים של אותו עולם. הם זכו לתמיכה של הישנים (Sleepers) אשר החלו לפתח מדע שימושי של ייצור מודרני, כלכלה מודרנית, רפואה מודרנית ועוד.

תקופה זו ידועה כרנסנס. המוני רדומים אימצו את הטכנולוגיה המתקדמת כאמונה ובכך שינו אותם קוסמים את הקונצנזוס והמכשפים הקלאסיים החלו לאבד את הכח וההשפעה שלהם בעולם.

בתגובה, המכשפים הקלאסיים חברו יחד כדי ליצור את המועצה של תשע המסורות (the Council of Nine Traditions ) שהיה איגוד של כל מסדרי הקוסמים הקלסיים (לא טכנולוגיים) המרכזיים בעולם והמכונה בשם המסורות (Traditions).

הם נלחמו וניסו לערער תגליות מדעיות רבות, אך ללא הועיל - הטכנולוגיה והתקדמותו של המדע הפכו להיות בלתי ניתנים לעצירה.

עלייתה של הטכנוקרטיהעריכה

עם זאת, במאה ה -17, המטרות של מסדר התבונה החלו להשתנות והם החלו לראות באמונות המיסטיות של בני אדם רגילים כמסוכנות וכי על כל בני האדם להחליף את האמונות המיסטיות ולא רציונלאיות על ידי חוקים קרים, הניתנים למדידה והחיזוי של הטבע.

מסדר התבונה הפך פחות ופחות ממוקד בשיפור החיים של בני האדם ויותר ויותר ממוקד בחיסול כל התנגדות למדע.

בשנת 1800 הוכר מסדר התבונה כטכנוקרטיה.

הטכנוקרטיה כיוםעריכה

כיום דוגלת הטכנוקרטיה בשלטון רודני על בני האדם הישנים (Sleepers) ובהכנעת המסורות (Traditions). בשנים האחרונות מספר מסדרים דחו את הפרשנות של הטכנוקרטיה למציאות, פרשו ממנע ועברו אל המועצה של תשע המסורות. אמנם התעמולה של הטכנוקרטיה הייתה יעילה בשינוי הקונצנזוס כנגד מיסטיקה ואולם המסורות שמרו משאבים שונים, לרבות צומת קסמים (magical nodes), בתי ספר נסתרים (hidden schools), מצודות קוסמים הנקראות צ'אנטריס (Chantries), וגם איזורים אשר הם מחוץ לקונצנזוס ב אומברה (Umbra).

בשנים 1997-2000 התנהלה מלחמה אגרסיבית בין הטכנוקרטיה והמוסורות, בסדרה של אירועים גדולים אשר גרמו להרג של קוסמים חזקים ביותר של הטכנוקרטיה ושל המסורות.

בשנת 2000 שני הצדדים הכריזו על שביתת נשק וזאת לאחר ההבנה כי המלחמה כמעט והביאה את אחרית הימים (הארמגדון). הסימן המרכזי לכך היה יצירת של חיץ בין העולם הפיזי ועולם הרוחות. מחסום זה נקרא סופת האווטר (Avatar Storm) והוא השפיע באופן ישיר על האווטר של כל קוסם בעולם. סופה זו נוצרה בשל מלחמה בהודו שמכונתה בשם "השבוע של הסיוטים" (Week of Nightmares).

(אירועים בסדרי גודל דומים באותה עת אירעו גם בעולם הערפדים וגם בעולם אנשי הזאב).

המועצה של תשע המסורות המיסטיות ( Council of Nine Mystic Traditions)עריכה

המסורות (הנקראת באופן רשמי את תשע המסורות המיסטיות) הן ברית של מספר מסדרים סודיים. מטרת המסורות היא להגן על מציאות (במיוחד חלקים של מציאות שנמצאים כקסומים) כנגד חוסר האמון הגובר של העולם המודרני, הנובע מהטכנוקרטיה.

כל אחד מהמסורות הוא ארגון עצמאי המאוחד בפרדיגמה ספציפית ושונה משאר הפרדיגמות.

התשע המסורות הן:

  • the Akashic Brotherhood - אמני לחימה, ונזירים, שאמונתם מתבססת על בודהיזם, טאואיזם, שינטו, ההינדואיזם ודתות אחרות דומות. הם מאסטרים של המרחב נפשי.
  • Celestial Chorus - מאמינים בישות עליונה שמקיפה את כל האלים שפעם סגדו להם.
  • Cult of Ecstasy - מאסטרים של המרחב של זמן.
  • Dreamspeakers - מאסטרים של קסם הרוחות והנהגים לעולם האומברה (Umbra).
  • Euthanatos - מאסטרים של האנטרופיה.
  • Order of Hermes - מכשפים, אלכימאים ומיסטיקנים המתבססים על קסם קלסי (מבוסס ימי הביניים). הם מאסטרים של מרחב כוחות.
  • Sons of Ether - הם מאסטרים של החומר.
  • Verbena - קוסמי דם. מאסטרים של מרחב החיים.
  • Virtual Adepts - מומחים ווירטואליים. מאסטרים של תחום תלת ממדי, מרחב ממוחשב, תקשורת.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית